30 Ekim 2009

Sazına Cazına Kurban Akbank!

Her zaman eleştirel yaklaşacak değiliz ya.. Bu kez her haliyle çok beğendiğim bir reklam-tanıtım kampanyasını tebrik etmek için yazıyorum..Bu yıl 19.su düzenlenen Akbank caz festivali geleneği bozmamış yine iyi bir iş çıkarmış.. Yıllardır insanların akıllarında "caz müziği elit tabakadan insanlar dinler" olgusu yerleşmiş olduğundan hitap edilen kesim "elit" olunca ortaya da düzgün işler çıkıyor demek ki.. Yıllardır tanıtım kampanyalarında "İstanbul" ve "caz" figürünü harmanlayarak ortaya görsel açıdan da zengin işler çıkarıyor kreatif ekipler. Geçtiğimiz yıllarda "şehrin sesi", "köşe bucak caz" gibi sloganlarla karşımıza çıkan festival bu yıl "şehrin caz hali" sloganıyla boy gösteriyor.

Televizyon reklamlarında rögar kapağını dönen bir plak, karganın gagasını da pikap iğnesi olarak kullanan zihniyeti ben ayakta alkışlarım.. Özellikle karga seçiminin altında yatan onlarca sebep olması, projenin ne kadar ince düşünüldüğünün en iyi kanıtı kanımca.. Karga bet sesli diye tabir ettiğimiz, balkon duvarımıza konsa kovduğumuz, uğursuz addettiğimiz bir hayvanceğiz olarak bir müzik festivalinin ikonu olarak çıkıyor karşımıza.. Öte yandan beyaz bir güvercin yerine kapkara bir kuş olan kargayı seçerek cazın “zenci müziği” olarak doğuşuna da çok güzel iliştiriyor görselliği.. (ki bu anlamda eminim ırkçılık tartışmaları olacaktır)

Öte taraftan karganın uzun yıllar yaşaması da diğer bir husus.. 1900’lü yılların başından beri süregelen bir tarz caz müziği, uzun yıllardır varlığını sürdürüyor, sesini duyuruyor tıpkı karganın uzun ömrü gibi…


Bu fikrin ötesinde televizyon reklamlarının çekimlerini de görsel açıdan oldukça başarılı buldum. Yerler ıslak, dolayısıyla yansıma yaparak biz kargaya kitlenmişken öte tarafta ne olup bittiğini de görebiliyoruz. Arkadan geçen ayaklar çok farklı çeşitten insanlara ait, topuklu ayakkabılarıyla bir iş kadını, spor ayakkabılı bir genç, çocuk arabası kullanan bir anne ve bir adam.. Biz bunlara bakarken kadraja yavaş yavaş önce yansımasını gördüğümüz, artık İstanbul denince akla ilk gelen figürlerden biri olan vapur giriyor.. Bu kısmı biraz klişe buldum açıkçası “oldu olacak vapur kalkınca arkadan da kız kulesi görünseydi bari” dedim içimden ama sonra çamur atma B adamlar fıstık gibi reklam yapmış işte dedim..

Kim mi yapmış buyurun künye:
Pttfilms-Ozan Açıktan
Reklam Ajansı: Yorum Ajans
Post Prodüksiyon: Abt Ajans

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder